» اللهم عجل لولیک الفرج....
» احمدی نژاد امانتدار نیست .....
» آل تروریست (لعنة الله آل سعود)
» بسم رب الشهداء والصدیقین
» راه زنده شدن قلب از زبان حضرت علی علیه السلام
» اهمیت مرجعیت
» بهترین هدیه تولد منجی عالم بشریت
» حضرت علی اکبر علیه السلام
» ارتباط بین امام حسین علیه السلام و امام عصر علیه السلام
» اعمال ماه شعبان از دیدگاه عقل
ماوارثان غیرت عباس و حیدریم

نویسنده
لوگوی ولایت عشق
دیگر امکانات
StatsCrop

پشتیبان سایبری سپاه قدس
خادم الشهدا
 یگان ویژه صابرین
☁☼☾ گنجهاے معنوے ☽☆☁
Velayateeshgh.persianblog.ir Review
پیوندهای وبسایت
آرشیو مطالب
موضوعات مطالب
» 1394(۱)
» 22 بهمن(۱)
» insult to humanity(۱)
» political oscar(۱)
» آل سعود(۱)
» آل شیطان(۳)
» آل یهود(۱)
» آیت الله بهجت(۱)
» ابا صالح (عج)(٢)
» ارتباط سیدالشهداء و ابا صالح المهدی(۱)
» امام رضا(ع)(٢)
» امیر المومنین(۱)
» انیشتین ایرانی(۱)
» اهمیت مرجعیت(۱)
» بدون شرح(۳)
» برکات بعثت رسول الله(۱)
» به عشق رهبر(۱)
» تقلید(۱)
» جمعه آخر شعبان(۱)
» حال مناجات(۱)
» حجاب(۱)
» حجر بن عدی(۱)
» حسین(ع)(۱)
» حسین پناهی(۱)
» حضرت علی اکبر (ع)(۱)
» حضرت علی علیه اسلام(۱)
» خبر اول یاهو(۱)
» خمینی کبیر(۱)
» داعش(۱)
» دستهای پشت پرده برای بی ارزش نشان دادن مر جعیت(۱)
» دعای فرج(۱)
» دلتنگ کربلا(۱)
» دهه فجر(۱)
» دکتر قالیباف(٢)
» روشنی قبر(۱)
» زمزمه با یار(۱)
» زنده باد مقاومت(۱)
» زینب کبری(س)(۱)
» سر انتخاب رسول الله(۱)
» سنت پیامبر(۱)
» سهراب سپهری(۱)
» شب قدر(۱)
» شب یلدا(۱)
» شجرة الملعونة(۱)
» شرمنده خدا(۱)
» شهادت حضرت فاطمه(۱)
» شهر گهرو(٤)
» شهوت(۱)
» شهید تهرانی مقدم(۱)
» شهید حقیقت(۱)
» شهید حمید باکری(۱)
» شهید خرازی(۱)
» شهیدان خدایی(۱)
» شیخ نمر(۱)
» شیطان بزرگ(۱)
» صلوات(۱)
» صهیون ستیزی(۱)
» عدم صلاحیت ریاست جمهوری احمدی نژاد(۱)
» عرفه(۱)
» عشق(۱)
» عید فطر(۱)
» عید نوروز(٢)
» غده سرطانی(۱)
» فیسبوک(۱)
» فیلتر شکن(۱)
» قران(۱)
» قساوت قلب(۱)
» قلب زنده(۱)
» قلب مرده(۱)
» قمر بنی هاشم(۱)
» گلشیفته فراهانی(۱)
» لیلة الرغائب(۱)
» ماه خدا(۱)
» ماه شعبان(۱)
» ماهواره(۱)
» مثلث برمودا(۱)
» محرم(۱)
» محمد(ص)(٢)
» محمد رسول الله(۱)
» معما(۱)
» موزه(۱)
» مولای من(۱)
» نامه ای به اوباما(۱)
» نایبان عام امام زمان(۱)
» نلسون ماندلا(۱)
» نماز(۱)
» نیمه شعبان(٢)
» هدف از بعثت(۱)
» هولوکاست(۱)
» ولایت عشق(۱)
» وهابیت(۱)
وقتی اسکار اصلا سیاسی نیست!!!!
+ نویسنده علی رمضانی گهروئی در سه‌شنبه ۱۳٩۱/۱٢/۸ | نظرات ()

از دشمن چیزی جز این انتظار نمی رود

فیلم ضد ایرانی «آرگو»که محصول هالیوود و ساخت برادران وارنراست درمراسم اسکار توانست با سیاستهایی که اوباما براسکار حاکم کرده است جایزه بهترین فیلم را از آن خود کند
این فیلم که درباره وقایع تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 1979 میلادی است با اینکه از لحاظ هنری فیلمی بسیار ضعیف است اما با سیاست های غلط امریکا توانست بار دیگر نام بن افلک را به عنوان کارگردان بهترین فیلم برزبانها جاری کند

نکته قابل توجه این سیاست حضور میشل اوباما و دادن نوید جایزه توسط همسر رئیس جمهوری امریکا به بن افلک است


روزنامه آمریکایی " یو اس ای تودی" به بهانه کسب جایزه اسکار به فیلم "آرگو " که روایتی پر حرف و حدیث از فرار 6 دیپلمات آمریکایی از ایران را به تصویر می کشد، در گزارشی نوشت که روایت های آمریکاییانی که در 3 دهه گذشته به ایران مسافرت کرده اند ، واقعیتی مغایر با آنچه که در فیلم آرگو از ایرانیان در آرگو تصویر شده را نشان می دهد.

به گزارش عصر ایران یو اس ای تودی می نویسد:
" گورو ریک استیوز" نویسنده آمریکایی که در سال 2008 به ایران رفته است می گوید:"دلایل موجه زیادی وجود دارد که آمریکایی ها از حکومت ایران که تحت ریاست احمدی نژاد اداره می شود، بیزار باشند، اما  بازدید از ایران جذاب ترین و تعجب آور ترین تجربه سفری من بوده است و تا کنون پس از هیچ سفری تا این اندازه تصورات قبلی من درباره آن مکان تغییر نکرده است."
"دانیل نوی" و "آندری اسکات " نیز که در سال 2011 از ایران بازدید کرده اند تجربه مشابهی دارند.آنها گفتند : بسیاری از مردم ایران وقتی متوجه می شدند ما آمریکایی هستیم متعجب می شدند و اینکه ما آمریکایی ها چطور توانسته ایم ویزای سفر به کشور آنها را بگیریم برایشان تعجب آور بود. وقتی می فهمیدند ما آمریکایی هستیم از ما استقبال گرمی می کردند، به ما صمیمی سلام می کردند، لبخند می زدند و حتی ما را در آغوش می کشیدند و ما را به خانه هایشان دعوت می کردند؛به ویژه هنگامی که راهنمای تور ما از ما دور بود."
"لورا بلای " نویسنده گزارش یو اس ای تودی می افزاید : " در جریان بازدید سال 2008 من از ایران که با یک گروه 8 نفره آمریکایی – کانادایی بودیم ، اعضای گروه مثل یک گروه مشهور هالیوودی مورد استقبال ایرانی ها قرار گرفتند.مثلا دختران دانش آموز در مقبره سعدی در شیراز از من امضا می گرفتند. در موردی دیگر یک مغازه دار اصفهانی ما را برای  شام به خانه اش دعوت کرد . او ماهواره داشت که در ایران ممنوع است و شبکه های آمریکایی از جمله سی ان ان را تماشا می کرد و در خانه اش آخرین محصولات صابون های تولید آمریکا بود.
در ادامه این مطلب با اشاره به واقعیت های آماری از نتایج نظر سنجی ها درباره نظر مردم ایران نسبت آمریکا می نویسد: تصویر ارایه شده در فیلم آرگو منطبق با واقعیات جامعه ایران نیست. این واقعیتی است که حتی سفیر وقت کانادا در ایران نیز بارها به آن اشاره کرده است.

انتخاب "آرگو" به‌عنوان بهترین فیلم از سوی آکادمی اسکار آن هم در شرایطی که نه فقط کارشناسان تاریخی و سیاسی ایرانی که حتی چهره‌های سرشناسی چون جیمی کارتر ساعاتی قبل از آغاز مراسم، صراحتاً بر دروغ‌های تاریخی این فیلم مهر تأیید زده بودند، بازهم اتفاقی غیرمنتظره نبود.
برای کسانی که اخبار سینمایی سال گذشته و توفیقات غریب و غیرقابل توجیه فیلم متوسط "آرگو" را در رسانه‌ها دنبال کرده بودند تقریباً اهدای جایزه اسکار هم امری قطعی بود اما در این میان بازهم بودند کسانی که امید داشتند لااقل اعضا آکادمی اسکار آبروداری کنند و اینگونه دومینوی رسوایی جوایز سینمایی را تکمیل نکنند. طراحان بازی اما گویی چندان دغدغه سینما نداشتند که نه فقط فیلم تازه بن‌افلک را برگزیدند که در اقدامی قابل تأمل وظیفه اهدای جایزه به او را هم برعهده همسر رئیس جمهور امریکا گذاشتند!

«کن تیلور»، سفیر کانادا در ایران در زمان تسخیر سفارت آمریکا در تهران در انتقاد از نادرستی های فیلم «آرگو» گفت: «آرگو نگاه عادلانه ای به مردم ایران ندارد.»
به گزارش خبرگزاری فارس، «کنت دوگلاس تیلور» سیاستمدار کانادایی که در حال حاضر مدیر یک موسسه تجاری در کاناداست، در سال 1979 میلادی سفیر دولت کانادا در تهران بود. او شش نفر از گریختگان از اشغال سفارت آمریکا در تهران را در خانه های امن سفارت مخفی و پس از 79 روز آنها را به کمک ماموران آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از ایران خارج کرد.
«تیلور» فیلم آرگو را دیده و موضوع جالب این است، به رغم آنکه تصویری که از او در فیلم آرگو به چشم می خورد چهره مثبتی است ولی او یکی از منتقدان این فیلم است.

«تیلور» کلیت فیلم «آرگو» را تحریف کننده حقایق تاریخ انقلاب اسلامی ایران و مردم این کشور می داند. او در این باره می گوید: «فیلمنامه نویس نامزد اسکار فیلم آرگو، درباره آنچه در فیلم آرگو می گوید، هیچ ایده و آگاهی خاصی ندارد.»

کن تیلور در سخنرانی که پنجشنبه گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه ریرسون تورنتو داشت ضمن اشاره به این مطلب که کتابخانه های زیادی در آمریکا وجود دارد که چهره ای ساختگی و کاملا سیاه و سفید از مردم ایران ارائه می دهند، گفت: «پس از اینکه فیلم «آرگو» را دیدم، به نظرم رسید که در این فیلم تنها مهارت و هنری که به عنوان سفیر کانادا داشته ام، باز و بسته کردن در بوده است. البته به زودی مستندی وارد بازار می شود که در رابطه با نقش من در ماجرای فرار شش آمریکایی از ایران و همچنین موقعیت من در ایران، نگاه موجه تری به مخاطب ارائه خواهد داد.»
او همچنین توضیح داده: «چیز عجیب و گیج کننده ای که در فیلم «آرگو» وجود دارد، این است که فیلمنامه نویس هالیوودی در این فیلم نسبت به این موضوع تاریخی هیچ علم و آگاهی نداشته، آنچنان که در صحنه پایانی ادعا می شود که من ظرف نیم ساعت با قطار از تهران فرار کرده ام در حالی که برای سه سال هیچ قطاری از تهران به هیچ کجای دنیا سفر نداشته است.»
تیلور گفت: «فیلم «آرگو» حق مطلب را در رابطه با مسیر طولانی انقلاب اسلامی ایران ادا نکرد و مردم ایران را به گونه ای که حقیقت ندارد به تصویر کشیده است.»
سفیر سابق کانادا در ایران در پایان متذکر شد: «فیلم آرگو فرصت دیدن روی دیگری از جامعه ایرانی را از مخاطب می گیرد که این واقعا تاسف برانگیز است. در این فیلم می شد بیشتر به چهره سنتی و مهمان نواز مردم ایران پرداخته شود. باید در این فیلم کمی جانب عدالت و امید نسبت به این مردم رعایت می شد، انقلاب آنها و حمله آنها به سفارت تنها یک تظاهرات خشونت آمیز برای هیچ و پوچ نبود.»

انتقاد نشریه آمریکایی «سالن» از آکادمی اسکاردادن جایزه اسکار به فیلم «آرگو» یک جنایت است

«اندرو اوهیر»، منتقد سینمایی نشریه آمریکایی «سالن» در نامه‌ای تحت عنوان «چرا آرگو شایسته اسکار نیست؟» خطاب به 6 هزار عضو آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نوشت:

اعضاء آکادمی اسکار، سلام، شما در حال انجام یک اشتباه بزرگ هستید، اشتباهی که برای ما رسوایی به بار خواهد آورد، اشتباهی از نوع فیلم «تصادف» و «رقصنده با گرگ‌ها» و بی‌اعتنایی به یک عمر فعالییت حرفه‌ای «استنلی کوبریک»؛ در چنین شرایطی می‌خواهید جایزه اسکار بهترین فیلم را به فیلم «آرگو» بدهید؟ لااقل در حال حاضر همه اینطور فکر می‌کنند. شاید پیشتازی فیلم «آرگو» در رقابت‌های اسکار هوشمندانه به نظر برسد ولی در واقع «آرگو» قرار دادن یک واقعه دردناک تاریخی در قالب یک فیلم خوش آب و رنگ کاملا تبلیغاتی است.

اینکه یک فیلم که فیلم خوبی هم نیست را به عنوان برنده اسکار اعلام کنید، یک جنایت بزرگ است، بد بودن فیلم «آرگو»، همچون حشره‌ای آزار دهنده به جان من افتاده است. در سالی پر از فیلم‌هایی بزرگ با موضوعاتی از تاریخ، اخلاقیات و فلسفه، «آرگو» حتی به چشم هم نمی‌آید.

تجلیل مکرر از فیلمی که «تنها یک فیلم است» و تفاوت فاحشی با فیلم‌های خوب و برجسته‌ای چون «لینکلن» و «سی‌دقیقه پس از نیمه‌شب» دارد، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ این به این معناست که «افلک» و «کریس تریو»، فیلمنامه‌نویس، با زحمتی نه چندان مضاعف تنها با دستمایه قرار دادن موضوع بحران تاریخی گروگان‌گیری در ایران توانسته به چنین جایگاهی برسد، بدتر از همه این است که در نهایت با یک فیلم‌ اکشن قهرمان‌پرورانه آمریکایی از نوع هالیوودی آن مواجهیم.

اگر گفته می‌شود که افلک یکی از سیاه‌ترین و آشفته‌ترین برهه‌های تاریخی را با تمام جزئیات آن به تصویر کشیده _اگر چه بازسازی خیابان‌های شلوغ تهران و سفارت آمریکا به خوبی انجام شده است_ولی من می‌توانم شما را قانع که کنم هر یک از قسمت‌های این فیلم یک افسانه تبلیغاتی است، برای رسیدن به چنین چیزی به نظر می‌رسد راهی ندارم مگر آنکه به طور مستقیم درباره آنچه که در آرگو تصویر شده و آنچه که در واقعیت به وقوع پیوسته، بحث کنم.

این حقیقت دارد که «تونی مندز»، مامور سازمان سیا (با بازی «بن افلک») در فراری دادن شش دیپلماتی که در سفارت کانادا پنهان شده بودند، موفق می‌شود ولی تقریبا هیچکدام از اتفاقاتی که ما در نیمه دوم فیلم «آرگو» می‌بینیم، در واقعیت به وقوع نپیوسته است.

هیچگاه سوژه ساخت فیلم «جنگ ستارگان» در واقعیت تا این اندازه مورد تاکید آمریکایی‌ها نبوده و یا به عنوان مثال؛ آن هجوم وحشتناک از سوی ایرانی‌ها که بیشتر به دیوانگان شبیه بودند به جانب آمریکایی‌ها در بازار بزرگ تهران، هرگز اتفاق نیافته است، چون آنها (شش دیپلمات فراری و ماموران سیا) هرگز به بازار تهران نرفتند. همچنین در دقیقه آخر در فرودگاه هیچ کنسلی در بلیط‌ها صورت نگرفت که پس از دوباره توسط دولت کارتر مورد تأیید قرار گیرد. حتی صحنه مربوط به تعقیب و گریز لحظه آخر در فرودگاه نیز به هیچ وجه صحت ندارد.

همه این دروغ‌پردازی‌ها با موجز ساخت یک فیلم درام، در فیلمی که تنها یک فیلم است صورت گرفته و نمی‌توان ادعا کرد که آن براساس یک داستان واقعی ساخته شده است. نمی‌توان گفت که فیلم «آرگو» برای به تصویر کشیدن یک حقیقت تاریخی از برخی جزئیات غیرواقعی نیز بهره برده بلکه باید گفت که در فیلم «آرگو» با استفاده از برخی جزئیات واقعی به یک فیلم افسانه‌ای رسیده‌اند.



برچسب‌ها: political oscar
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت محفوظ و متعلق به آقای علی رمضانی گهروئی می باشد و کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...